Studiu Sodexo România: Evolutia cererii pentru tichetele de masa pe paliere de companii
Companiile cu pâna la noua angajati au înregistrat în primele sase luni din acest an o crestere de 2,9% a numarului de tichete de masa acordate salariatilor, comparativ cu semestrul anterior, potrivit unui studiu Sodexo România care evidentiaza faptul ca ascensiunea pe segmentul microîntreprinderilor a avut loc în contextul unei scaderi medii de 1,2% a comenzilor pentru voucherele de masa pe piata româneasca.
La nivelul întregii piete, dupa cresterea medie de 9,5%, înregistrata în perioada ianuarie – iunie 2011, a urmat o contractie a comenzilor de tichete de masa, care s-a accentuat în primele sase luni din acest an, determinând o scadere de 1,2% a cererii fata de semestrul anterior.
‘Aceasta tendinta a fost generata de decizia companiilor de a recurge la taieri de personal sau de a micsora costurile prin renuntarea la avantajele extra-salariale, ambele scenarii fiind alimentate în mod automat de criza economica. Scaderea a avut loc în ciuda sistemului fiscal asociat acestui tip de beneficii acordate angajatilor, tichetele de masa fiind scutite de la plata taxelor salariale si sunt 100% deductibile fiscal’, a declarat Jean Istasse, General Manager Sodexo Solutii pentru Motivare.
Companiile mari, cu peste 249 de angajati, au comandat cu 1,8% mai putine tichete în intervalul ianuarie – iunie 2012, fata de semestrul precedent.
În cazul companiilor mijlocii (50 – 249 de angajati), studiul Sodexo arata ca ascensiunea înregistrata în 2011 a fost urmata de o perioada de stagnare.
Companiile mici (sub 49 de angajati) si-au temperat ritmul de crestere (plus 11% în perioada ianuarie – iunie 2011), ajungând la plus 2,2% în intervalul iulie – decembrie 2011. În primul semestru din acest an, au înregistrat o scadere de 1,1% a numarului de tichete comandate, comparativ cu semestrul anterior.
Microîntreprinderile (societati cu pâna la 9 angajati) au fost singurele companii din România care s-au abatut de la trendul general al pietei în primul semestru din 2012 si au continuat sa majoreze cererea pentru tichetele de masa. Daca, în perioada ianuarie – iunie 2011, numarul tichetelor de masa comandate de microîntreprinderi a crescut cu peste 14%, în ultimul semestru din 2011, au comandat cu 0,6% mai multe tichete de masa, iar în primele sase luni din acest an, cererea venita din partea microîntreprinderilor a crescut cu 2,9%.
Studiul Sodexo ‘Evolutia cererii pentru tichetele de masa pe paliere de companii’ a analizat pentru intervalul iulie 2010 – iunie 2012 evolutia unui esantion de 5.000 de companii care comanda în fiecare luna tichete de masa pentru angajatii lor si care au, în total, 400.000 de angajati. Studiul a luat în considerare numai companiile care au comandat constant tichete de masa în perioada mentionata.
Compania Sodexo a fost înfiintata de catre omul de afaceri francez Pierre Bellon, în 1966. Are aproximativ 413.000 de angajati în 80 de tari din întreaga lume si ofera, zilnic, solutii pentru 50 milioane de consumatori.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!