Toyota RAV4 2013

 

Noua Toyota RAV4 aduce motorizari mai mici, în patru cilindri, dar suficient de puternice, precum si un design mai atletic, extravagant chiar, combinat cu atuuri proprii – spatiu de bagaje record în clasa, opt airbaguri, AWD cu control dinamic al cuplului si tehnologii de siguranta pentru asistenta soferului

Cea de-a patra generatie a SUV-ului compact Toyota RAV4 este prezentata în premiera mondiala la sfârsitul acestei luni la Salonul Auto Los Angeles 2012, iar din primele imagini si informatii oficiale putem trage concluzia ca japonezii doresc sa atraga atentia printr-un design mai îndraznet (care nu va fi pe gustul tuturor, însa) – se poate vedea ca designerii Toyota au adoptat acelasi stil pe care l-au folosit si la noua Auris, atât la exterior, cât si la interior.

Noul RAV4 atrage si prin câteva elemente-cheie iubite de clientii din acest segment – spatiu de bagaje de 547 de litri, materiale semnificativ mai bune la interior (asa ne spun japonezii), dar si un tren de rulare mai orientat spre asfalt decât spre off-road.

Se întareste astfel tendinta actuala de a îmbunatati acele caracteristici ale masinii care tin de sosea, iar nu de iesitul în teren accidentat. Toyota ofera pe noul RAV4 chiar si un mod Sport, care trimite pâna la 50% din puterea motorului spre rotile din spate atunci când rotile sunt bracate în timpul unui viraj abordat mai sportiv, pentru a echilibra masele pe punti si a oferi stabilitate masinii si mai multa placere la condus soferului. Acest mod îmbunatateste si timpii de schimbare a treptelor de viteza, raspunsul acceleratiei precum si al directiei.

Sistemul de tractiune integrala este nou pentru aceasta generatie de RAV4. În afara de modul Sport, mai exista modul Auto, care trimite în mod normal întregul cuplu motor catre rotile frontale, însa în caz de nevoie poate utiliza în mod automat si puntea spate.  Se realizeaza astfel economii de carburant, sistemul de tractiune integrala fiind ajutat de Dynamic Torque Control, care decide foarte rapid câta putere sa trimita spre puntea spate în situatiile limita. În modul Lock, tractiunea integrala este permanenta, dar pâna la viteze de 40 km/h. Nu vom vorbi asadar de un offroader, ci de o masina cu care poti iesi totusi la un picnic ceva mai sus la munte.

Motorizarile sunt noi sau înnoite – a disparut V6-le si a aparut un motor de 2.5 litri în patru cilindri, care dezvolta 176 de CP la 6.000 rpm si un cuplu de 233 Nm la 4.100 rpm. Transmisia automata în patru trepte de pe modelul precedent a fost înlocuita cu una în sase trepte, cu Sequential Shift. O gaselnita a celor de la Toyota este un „blip” sonor care apare la schimbarea treptelor de viteza în modul Sport… Chiar suntem curiosi daca aceasta va „îmbunatati” senzatiile sportive, asa cum spun japonezii, sau doar ne va face sa zâmbim amuzati. Pentru a îmbunatati consumul, primele doua viteze vor fi optimizate pentru condusul urban, în timp ce ultimele doua trepte vor fi lungi si pregatite pentru autostrada.

Alte motorizari anuntate sunt un benzinar de 2 litri si 150 CP, disponibil cu o cutie CVT, precum si doua turbo-dieseluri – unul de 2 litri 125 CP si o versiune actualizata a motorului de 2.2 litri 150CP. Alte detalii privind motorizarile vom furniza pe masura ce apar.

Normal interiorului i-a fost acordata o atentie sporita. Avem trei niveluri de echipare: LE, LXE si Limited. Iluminarea interioara este albastra, ceea ce contribuie la relaxarea soferului. Noul RAV4 vine în standard cu volan cu reglare pe doua axe si cu comenzi audio integrate. Scaunul soferului va fi ajustabil pe sase directii în standard, în timp ce dotarea LXE vine cu scaune sport cu materiale premium, în timp ce echiparea Limited le îmbraca pe acestea în SofTex si permite ajustarea electrica pe opt directii a scaunului soferului. Bancheta din spate e rabatabila 60/40, iar spatarul ei poate fi ajustat în mai multe trepte.

Dintre echipamentele standard pe toate nivelurile de echipare mai amintim geamurile spate cu tenta fumurie, luminile de zi DRL, cruise control, oglinzile si geamurile actionate electric. XLE si Limited aduc climatizare pe doua zone, proiectoare de ceata, trapa si oglinzi încalzite electric cu semnalizare integrata.

Apropo de oglinzi, acestea pot integra optional sistemul Blind Spot Monitor, care avertizeaza soferul cu privire la apropierea unei masini din unghiul mort. Siguranta la bord este ajutata si de sistemele ABS cu control a tractiunii si echilibrare electronica a fortei de frânare, VSC (control a stabilitatii masinii) si Smart Stop Technology. Mai exista, optional, si un sistem nou, numit Rear Cross Traffic Alert, pentru marsarier, care foloseste alerte auditive, precum si luminile din oglinzile laterale pentru a avertiza soferul ca se apropie masini din lateral spate. Interesant!

Gadgeturile nu sunt foarte multe, dar apreciem existenta în standard a unui sistem audio cu ecran LCD tactil de 6.1 inci, precum si a unei camere video de marsarier, cu linii de ghidaj. Nivelurile XLE si Limited ofera un sistem multimedia care include navigatie si, în functie de piata, radio prin satelit (GPS Navigation and Entune). Pe Limited mai puteti opta si pentru un sistem JBL GreenEdge Premium Audio cu 576 Watt dezvoltati prin 11 boxe.

Putem astepta noua Toyota RAV4 în Europa în prima parte a anului 2013, si ramâne sa vedem în mod exact care vor fi echipamentele si motorizarile disponibile la noi în tara. Preturile vor fi ceva mai mari decât cele ale actualei generatii, pentru a acoperi diferentele în tehnologie.

promotor.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie