Incasari anuale de aproape 34.000 euro/mp si un profit de peste 5.300 euro/mp, pentru Louis Vuitton

 

A crescut în cinci ani cât altii în 19. Nu e o licenta gratuita – în cinci ani de functionare ai magazinului propriu din România, francezii de la Louis Vuitton (LV) au obtinut profituri de peste 2,7 milioane de euro, mai mult decât oricare alt butic de fashion de lux din Capitala.

Louis VuittonMagazinul Louis Vuitton (130 mp), deschis în 2008, în galeria The Grand Avenue, de la parterul hotelului Marriott– parte a grupului de lux LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), controlat de Bernard Arnault, unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri francezi – a înregistrat anul trecut un profit net de aproape 700.000 de euro, la o cifra de afaceri de circa 4,4 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor. Vârful profitabiliatii afacerii LV a fost atins în 2011, când încasarile au fost putin peste 4,8 mil. euro, iar profitul a depasit si el 800.000 de euro.

În ceea ce priveste vânzarile pe metru patrat, calculul arata cam asa: încasari anuale de 33.846 euro/mp si un profit de 5.320 euro/mp.

Cu un singur magazin, LV a depasit în termeni de vânzari performantele celui mai mare comerciant de marci de lux din tara – Alsa Boutiques (opereaza francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella si Emporio Armani (33% din actiuni) -, un business pornit în 1994.

Brandul Louis Vuitton – ale carui produse de marochinarie sunt fabricate în  peste 15 ateliere, dintre care doua se afla chiar la Sibiu – este parte a celui mai mare grup de bunuri de lux al lumii, Louis Vuitton Moët Hennessy, care realizeaza venituri de 23 de miliarde de euro, comercializând de la bauturi spirtoase si vinuri pâna la parfumuri, moda, bijuterii si ceasuri.

Mai exact, LVMH controleaza, prin firma Somarest, doua fabrici –  la Cisnadie si Avrig -, cu afaceri de 19,7 mil. euro si în profit de circa 1,9 mil. euro, în 2012.

În afara de LV si unitatile de productie, grupul mai este prezent în România prin lantul de magazine de cosmetice Sephora (26 de magazine). Totodata, Christian Dior Parfums, care este parte a holdingului LVMH, a renuntat la parteneriatul cu importatorul Prestige Parfums si face, din 2011, distributie directa în România.

LVMH s-a format în 1987 prin fuziunea dintre Louis Vuitton – producator de marochinarie de lux si una dintre cele mai vechi case de moda ale lumii (1854) – si Moët Hennessy – producator de bauturi de lux. Grupul reuneste însa si cunoscute branduri de moda (Dior), cosmetice si parfumerie (Christian Dior, Loewe, Givenchy, Fendi, Donna Karan, Kenzo), ceasuri si bijuterii (TagHeuer, Zenith, Chaumet), retaileri (Sephora, Samaritaine, LeBon Marché), precum si o divizie media.

LVMH, cel mai important jucator din industria de lux, care are în portofoliu branduri precum Louis Vuitton, Dior (moda), Tag Heuer (orologerie) sau Moet&Chardon (sampanie), a devenit singurul actionar al retailerului de cosmetice Sephora România.

Cele doua fabrici, detinute la Cisnadie si Avrig prin compania Somarest, au avut anul trecut o cifra de afaceri de 76 mil. lei (18,1 mil. euro), în crestere cu circa 30% fata de 2009. De asemenea profitul companiei, care numara 684 de angajati, aproape s-a triplat la 4,8 mil. lei (1,14 mil. euro).

Cifre realizate de magazinul Louis Vuitton în România:

An    Cifra de afaceri (aprox. mil. euro)     Profit ( aprox. mil. euro)
2008                        2,9                                                             – 0,1
2009                        4,3                                                               0,3
2010                        4,7                                                               0,7
2011                        4,8                                                                0,8
2012                        4,4                                                                0,6
Ileana Ilie, capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie