CNADNR trebuie sa plateasca aproximativ 14 milioane de euro companiei italiene Impresa Pizzarotti in urma unui proces

 

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a fost obligata printr-o decizie a Instantei la plata sumei de aproximativ 14 milioane de euro, în urma unui proces în care era fusese data în judecata de catre compania italiana Impresa Pizzarotti.

CNADNRDecizia Instantei a fost data în data de 16 iulie 2014 si putea fi atacata cu recurs.

În primavara acestui an, fostul ministru al transporturilor, Dan Sova, anunta ca a cerut CNADNR sa rezilieze contractul cu italienii, aratând ca sunt mai multe deficiente la proiectul pentru constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei, mai exact portiunea care sa faca legatura între Capitala si centura Bucurestiului.

La începutul lunii iunie, presa centrala informa ca CNADNR a transmis constructorilor notificarea de reziliere a contractului.

Dan Sova preciza în luna martie ca acordul ar putea fi reziliat daca autoritatile nu ajung la o întelegere cu constructorii legata de pretul lucrarii. „Am cerut sa se faca o analiza care erau lucrarile care trebuiau facute în pretul initial si care sunt lucrarile suplimentare. Au cerut o suma mult mai mare, de altfel ne-au si dat în judecata, Pizzarotti a dat în judecata CNADNR pentru o suma consistenta, de 80 milioane lei, daca nu ma însel, e un proces pe rol în acest moment. Nu exista niciun fel de rezerva, am spus ca daca în urma negocierilor Pizzarotti întelege ca în pretul initial (…) sa rezolve cei 6,5 km este bine, daca nu, nu este exclus sa ajungem la reziliere si aici”, a precizat Sova la acea data.

Primii 6,5 kilometri ai autostrazii Bucuresti-Ploiesti urmau sa fie deschisi circulatiei la finele acestui an, însa în ultimii doi ani fondurile au fost diminuate, astfel ca CNADNR a prelungit în 2013 contractul de executie cu italienii de la Pizzarotti si Tirrena Scavi pâna în aprilie 2015.

Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti au fost împartite în doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, executate de consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti (asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa).

Traficul pe autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost deschis în vara anului 2012, cu restrictii de viteza, dupa mai multe amânari. Valoarea totala a lucrarilor a fost de 450 milioane euro. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie