Conferinta „Conflict Resolution Day”. Cum a fost?
In a treia joi a lunii octombrie, anual, se sarbatoreste” Ziua Internationala a Rezolvarii Conflictelor”. Anul acesta, in organizarea IMNA (Institutul de Mediere, Negociere si Arbitraj), a avut loc la Cluj-Napoca prima editie dedicata acestui eveniment international. Organizatorii, prin intermediul presedintelui asociatiei, doamna av. mediator Laura Elena Pop Chiorean, ne-au asigurat ca acest eveniment este inceputul unui sir de conferinte anuale care vor marca aceasta data. Consideram ca primul pas in aceasta directie a fost un succes si dorim initiatorilor ca pe viitor sa continue de aceeasi maniera, astfel incat Cluj-Napoca, care gazduieste si alte evenimente de marca in domeniu, sa devina un centru de excelenta in mediere.
Conferinta s-a bucurat si de participarea unor invitati de marca din domeniul juridic si universitar, care au captat auditoriul prin calitatea discursurilor si inspiratia alegerii continutului acestora, precum si prin surprizele placute descoperite in alocutiuni, cu atat mai placute cu cat au venit din partea unor persoane care au doar legaturi tangentiale cu profesiunea de mediator. Poate una din marile suprize a fost aceea ca, dintre invitatii de la prezidiu, tocmai cei care nu au vreo legatura directa cu activitatea de mediere inteleg in profunzime principiile acestei profesii precum si mecanismele care sunt de natura a o face cu adevarat functionala si viabila.
In debutul conferintei, am avut placerea de a il urmari pe domnul profesor universitar Radu Catana, prorector al UBB, care, desi a recunoscut ca nu este ancorat in problemele concrete ale medierii din Romania, a reusit sa surprinda esenta unor principii fundamentale care ghideaza aceasta profesiune si chiar a anticipat evolutia ei de o maniera credibila, care confirma previziunile izvorate din experienta practica. Astfel, au fost exprimate cateva idei care pot fi retinute chiar cu titlu de principii in domeniul medierii in viitor.
In primul rand, medierea poate fi privita ca evoluand de la caracterul extrajudiciar la un caracter prejudiciar. Apoi, se prefigureaza cu certitudine o extindere a institutiei medierii spre arbitraj, in sensul ca mediatorul va putea oferi solutii reale si concrete conflictului pe care este chemat sa il gestioneze, altfel spus medierea va depasi bariera caracterului ei facilitativ, indreptandu-se catre un caracter evaluativ.
Citeste mai departe pe juridice.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!