Medierea – Una dintre optiunile mecanismului de solutionare a litigiilor dintre clienti si banci

 

Propunerile referitoare la aplicarea unui mecanism independent prin care se incearca solutionarea litigiilor dintre consumatorii de servicii financiare si institutiile financiare inainte de a apela la instanta au fost evaluate de BNR.

Mediere bancaraIn opinia viceguvernatorului Bancii Nationale a Romaniei, Bogdan Olteanu medierea este una dintre optiuni pe langa arbitraj sau o institutiile independente.

Desi termenul legal pentru transpunerea in legislatia nationala a unei directive europene privind solutionarea alternativa a litigiilor in afara instantei va expira in trei luni, inca nu a fost conturat un proiect viabil.

In acest sens BNR propune formarea unui grup de lucru format din reprezentantii industriilor, ai institutiilor de protecţie a consumatorilor si a organizatiilor neguvernamentale de profil pentru a decide forma in care se vor organiza institutiile de solutionare alternativa a potentialelor litigii in relatia cu consumatorii.

„Trebuie sa alegem. O institutie cu competente pe toate domeniile relatiilor dintre comercianti si consumatori sau constatam si in aceasta situatie existenta unei specificitati a industriei financiare si a serviciilor financiare si necesitatea separarii domeniului pietelor financiare, care este mai larg decat al serviciilor bancare? Separam pietele financiare de zona economiei reale? Acestea sunt intrebări la care trebuie, probabil in aceasta primavara, sa dam un raspuns si vom face propuneri de legiferare. Vom astepta apoi din partea Parlamentului sa ne creeze cadrul institutional in care sa putem functiona“, a afirmat Bogdan Olteanu si citat de zf.ro

Cuvinte cheie: , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie