Cum au primit mediatorii ideea reorganizarii teritoriale a profesiei?

 

Pentru a afla cum a fost primita in teritoriu propunerea Consililui de Mediere privind reorganizarea corpului profesioanl al mediatorilor, MediereNet a intervievat cinci mediatori alesi in mod aleatoriu din Tablou.

interviu telefonicAu fost contactati 26 de mediatori din care doar cinci au fost dipusi sa acorde interviul propus de MediereNet. Din cele 26 de incercari, 13 apeluri au fost refuzate sau mediatorii aveau telefoanele inchise sau numere nealocate, unul a motivat ca nu are timp, un alt mediator a sustinut ca e in trafic si nu poate vorbi, patru au motivat ca nu sunt la curent cu noile propuneri, doi au spus ca nu mai profeseaza ca si mediatori, in timp ce cinci au acceptat interviul.

Intrebarile au fost formulate pe baza Hotararii O/4/25.03.2015, Hotararii O/5/25.03.2015 si proiectului de regulament pentru alegerile organelor de conducere ale Corpului Profesional al Mediatorilor din Judet și pentru Reprezentantii Corpului Profesional al Mediatorilor de pe langa Curtile de Apel.

Au fost intervievati urmatorii mediatori: Ádám Timea din Gheorgheni, jud. Harghita si membru in Asociatia Mediatorilor din judetul Harghita, Brusture Andreea-Monica din Lipova, jud. Arad si membru in Asociatia Profesionala Casa Mediatorilor Aradeni, Caraivan Angelica din Tulcea, jud. Tulcea si membru in Asociatia Profesionala a Mediatorilor din Romania, Danciu Carmen din Piatra Neamt, jud. Neamt, Asociatia Institutul International de Mediere si Fercheluc Dora din Craiova, jud. Dolj si membru in Asociatia Centrul de Mediere Craiova.

Mediatorii sunt de acord cu reorganizarea in teritoriu a profesiei de mediator, considerand-o benefica. Unul dintre mediatorii intervievati a sustinut ca e nevoie de o singura asociatie la nivel de judet, in timp ce alt mediator a remarcat necesitatea modificarii legislatiei.

Prezentam interviurile realizate:

Mediator Ádám Timea – Gheorgheni, jud. Harghita

Redactor Medierenet: Stiti ca s-a propus reorganizarea in teritoriu a corpului profesional al mediatorilor? Ce parere aveti despre proiectul de organizare in teritoriu propus de noul Consiliu de Mediere?

Mediator Ádám Timea: Consider reorganizarea ca fiind foarte buna si sprijin proiectul CdM.

Redactor Medierenet: Singurul proiect de organizare a profesiei de mediator la nivel national sustinut de Consiliul de Mediere este proiectul care presupune organizarea teritoriala asa cum a fost definita prin Hotararea O/4/25.03.2015. Sunteti de acord cu lucrul asta?

Mediator Ádám Timea: Da, sunt de acord.

Redactor Medierenet: Aveti cunostinta si de alte proiecte care vizeaza reorganizarea profesiei? Daca da, considerati ca vreunul dintre acestea este mai potrivit decat proiectul propus de CdM?

Mediator Ádám Timea: Nu.

Redactor Medierenet: Veti face vreo propunere pentru completarea Hotararii O/4/25.03.2015?

Mediator Ádám Timea: Da.

Redactor Medierenet: Veti vota la noile alegeri din judet?

Mediator Ádám Timea: Da.
Mediator Brusture Andreea-Monica – Lipova, jud. Arad

Redactor Medierenet: Stiti ca s-a propus reorganizarea in teritoriu a corpului profesional al mediatorilor? Ce parere aveti despre proiectul de organizare in teritoriu propus de noul Consiliu de Mediere?

Mediator Brusture Andreea-Monica: Foarte buna, adica e in avantajul nostru.

Redactor Medierenet: Singurul proiect de organizare a profesiei de mediator la nivel national sustinut de Consiliul de Mediere este proiectul care presupune organizarea teritoriala asa cum a fost definita prin Hotararea O/4/25.03.2015. Sunteti de acord cu lucrul asta?

Mediator Brusture Andreea-Monica: Da.

Redactor Medierenet: Aveti cunostinta si de alte proiecte care vizeaza reorganizarea profesiei? Daca da, considerati ca vreunul dintre acestea este mai potrivit decat proiectul propus de CdM?

Mediator Brusture Andreea-Monica: Nu.

Redactor Medierenet: Veti face vreo propunere pentru completarea Hotararii O/4/25.03.2015?

Mediator Brusture Andreea-Monica: Nu.

Redactor Medierenet: Veti vota la noile alegeri din judet?

Mediator Brusture Andreea-Monica: Da.
Mediator Caraivan Angelica – Tulcea, jud. Tulcea
Redactor Medierenet: Stiti ca s-a propus reorganizarea in teritoriu a corpului profesional al mediatorilor? Ce parere aveti despre proiectul de organizare in teritoriu propus de noul Consiliu de Mediere?

Mediator Caraivan Angelica: Stiu de propunerea de rerganizare, dar nu stiu ce sa va spun, poate e de bun augur. Eu vreau sa spun ca cu siguranta toate se schimba, dar in primul rand avem nevoie de schimbarea legislatiei ca sa putem avea si noi o bucata de paine de pe urma acestei profesii. Nu functioneaza foarte bine medierea, nu este cunoscuta inca.

Redactor Medierenet: Singurul proiect de organizare a profesiei de mediator la nivel national sustinut de Consiliul de Mediere este proiectul care presupune organizarea teritoriala asa cum a fost definita prin Hotararea O/4/25.03.2015. Sunteti de acord cu lucrul asta?

Mediator Caraivan Angelica: Da.

Redactor Medierenet: Aveti cunostinta si de alte proiecte care vizeaza reorganizarea profesiei? Daca da, considerati ca vreunul dintre acestea este mai potrivit decat proiectul propus de CdM?

Mediator Caraivan Angelica: Nu. In legatura cu reorganizarea profesiei in teritoriu cum se va stabili cine va face parte din Corpul Profesional la nivel judetean? Unde va functiona? Toate intrebarile astea ar trebui sa aiba un raspuns. De exemplu eu am un birou, un spatiu pe care sunt dispusa sa-l pun la dispozitie, bineinteles contra cost. Spatiul sta deocamdata liber. Un apartament amenajat special pentru biroul de mediere. Deci, l-as pune la dispozitie ca si sediu conform unui contract de inchiriere.

Redactor Medierenet: Veti face vreo propunere pentru completarea Hotararii O/4/25.03.2015?

Mediator Caraivan Angelica: Hotararea nu stiu ce cuprinde in mod deosebit, pentru ca nu am citit-o. Nu stiu ce sa va spun in momentul acesta. Sa ma uit si eu pe hotarare si poate, daca o sa consider necesar o sa fac si vreo propunere, dar nu pot sa vorbesc in necunostinta de cauza deocamdata.

Redactor Medierenet: Veti vota la noile alegeri din judet?

Mediator Caraivan Angelica: Da, sigur. Si la alegerile anterioare am votat. Daca se organizeaza pe baza de vot, da, cu siguranta.
Mediator Danciu Carmen – Piatra Neamţ, jud. Neamţ
Redactor Medierenet: Stiti ca s-a propus reorganizarea in teritoriu a corpului profesional al mediatorilor? Ce parere aveti despre proiectul de organizare in teritoriu propus de noul Consiliu de Mediere?

Mediator Danciu Carmen: Nu, nu stiam, dar este o idee foarte buna.

Redactor Medierenet: Singurul proiect de organizare a profesiei de mediator la nivel national sustinut de Consiliul de Mediere este proiectul care presupune organizarea teritoriala asa cum a fost definita prin Hotararea O/4/25.03.2015. Sunteti de acord cu lucrul asta?

Mediator Danciu Carmen: Da, sigur ca da.

Redactor Medierenet: Aveti cunostinta si de alte proiecte care vizeaza reorganizarea profesiei? Daca da, considerati ca vreunul dintre acestea este mai potrivit decat proiectul propus de CdM?

Mediator Danciu Carmen: Nu neaparat la reorganizarea profesiei ci doar la ajutarea acestei profesii sa nu dispara si anume prin existenta unei singure asociatii, nu o suta de mii de asociatii, unde fiecare asociatie merge cu anumiti membri sau o parte dintre mediatori. O singura asociatie in care mediatorii sa devina membrii si nu o multitudine de astfel de asociatii, care nu au nici o legatura cu nimic si nimeni si nu ajuta cu absolut nimic medierea.

Redactor Medierenet: Veti face vreo propunere pentru completarea Hotararii O/4/25.03.2015?

Mediator Danciu Carmen: Da, propunere s-a facut.

Redactor Medierenet: Veti vota la noile alegeri din judet?

Mediator Danciu Carmen: Bineinteles, cu conditia sa cunosc persoanele. Persoanele sa-si faca un lobby si sa stiu cine sunt.
Mediator Fercheluc Dora – Craiova, jud. Dolj
Redactor Medierenet: Stiti ca s-a propus reorganizarea in teritoriu a corpului profesional al mediatorilor? Ce parere aveti despre proiectul de organizare in teritoriu propus de noul Consiliu de Mediere?

Mediator Fercheluc Dora: Am citit ceva pe mail. In primul rand as vrea sa-mi spun o parere vizavi de mediere. Dupa decizia Curtii Constitutionale de anul trecut din mai, ceea ce inseamna medierea in randul cetatenilor a devenit nu neaparat un paria, dar ceva inutil. Reorganizarea este un lucru bun, este un lucru extraordinar, dar de regula reorganizezi ceva ce ai. Eu sunt unul dintre mediatorii care nu fac parte dintr-o firma in acelasi conglomerat si cu avocati. Dupa Decizia Curtii Constitutionale de anul trecut din luna mai, oamenii au perceput ca si cand medierea nu mai exista sau nu-si are rostul. In continuare avocatul este cel care este stapan, mediatorul nu-si mai are niciun rost. Decizia CCR privind neconstitutionalitatea obligativitatii informarii, cetatenii au perceput-o clar cum ca medierea nu mai exista ca atare. Deci, nu ca nu mai e necesara, cum ca nu mai exista. Pentru ei aceasta nu este o cale prin care isi pot rezolva litigiile. Ca atare, privind reorganizarea, trebuie sa reorganizezi ceea ce ai. In conditiile in care nu mai ai mediere, decat asa cu numele si cu legislatia pe mediere (pentru ca aceasta exista), ce sa reorganizezi? Ar trebui intai sa se reorganizeze, sa se reaseze legislatia pe mediere.

Redactor Medierenet: Singurul proiect de organizare a profesiei de mediator la nivel national sustinut de Consiliul de Mediere este proiectul care presupune organizarea teritoriala asa cum a fost definita prin Hotararea O/4/25.03.2015. Sunteti de acord cu lucrul asta?

Mediator Fercheluc Dora: Cu asta sunt de acord, dar repet: reorganizezi ce ai. In conditiile in care lucrurile sunt doar la nivel de teorie, ce sa reorganizezi, numai teoria?

Redactor Medierenet: Aveti cunostinta si de alte proiecte care vizeaza reorganizarea profesiei? Daca da, considerati ca vreunul dintre acestea este mai potrivit decat proiectul propus de CdM?

Mediator Fercheluc Dora: Nu, nu am. La nivel comunitar, la nivel european medierea functioneaza, daca s-a ajuns la mediere si in raporturile interstatale. Medierea este nu neaparat la loc de cinste, dar este folosita ca un instrument de a rezolva litigiile dintre oameni.

Redactor Medierenet: Veti face vreo propunere pentru completarea Hotararii O/4/25.03.2015?

Mediator Fercheluc Dora: Dupa ce studiez hotararea ma hotarasc daca voi face vreo propunere.

Redactor Medierenet: Veti vota la noile alegeri din judet?

Mediator Fercheluc Dora: Normal, dar nemultumirea e pentru ca la nivel national legislativul lasa medierea undeva ca o Cenusaresa. Sau poate e putin spus, pentru ca si Cenusareasa reinvie ca pasarea Phoenix dar medierea nu vad ce sanse are, desi dupa decizia din mai tot ni s-a promis ca se va vorbi mai mult si se va face mult mai multa popularitate vizavi de mediere, nu neaparat pe obligativitate de informare ci pur si simplu: ce inseamna medierea? Adus la cunostinta cetatenilor ca problemele se rezolva mult mai simplu, mult mai ieftin, intr-un timp mult mai util ca sa nu se plimbe prin tribunale si prin instante ani de zile.

Cuvinte cheie: , , , , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie