Retailerul de mobila Roche Bobois a deschis primul magazin in Romania

 

Anul trecut a depășit 400 milioane de euro ca cifră de afaceri, fiind deja prezentă în 50 de țări. Iar anul acesta, printre mișcările strategice luate în calcul, se află și o investiție în România: retailerul francez de mobilă Roche Bobois a deschis primul magazin în București.

roche bobois“Cererea în continuă creștere pentru mobilier de lux din partea clienților români a stat la baza deciziei noastre de a lansa un brand precum Roche Bobois în România”, spune Șerban Cismărescu, Managing Director Roche Bobois România.

În Franța, Roche Bobois este cel mai mare retailer de pe segmentul de lux, deţinut de familiile Roche şi Chouchanm. Acum doi ani, o participaţie de 20% din acţiunile grupului Roche Bobois au fost preluate de banca de investiții Tamburi Investment Partners, mișcare strategică ce a avut ca scop accelerarea procesului de extindere.

Anul trecut, Roche Bobois a deschis 15 noi magazine în mai multe orașe din lume, iar pentru 2015 a plănuit încă 15 noi show-room-uri. În total, are aproximativ 250 de magazine în Europa, Statele Unite, Canada, America de Sud, Africa şi Asia.

În România, piața de mobilă de lux este foarte restrânsă, acoperind aproximativ 5% din totalul industriei de mobilă, evaluată la aproximativ 800 mil. euro. De altfel, trecând de la particular la general, printre principalele companii din industria locală de mobilier se află Elvila, Mobexpert, IKEA, Simex, Lemet (cu brandul LEM‘S), Rus Savitar (cu brandul Casa Rusu), kika.

Un studiu realizat de compania de cercetare Euromonitor arată că, în 2008, IKEA avea o cotă de piaţă de 10% sau, altfel spus, aproape jumătate din cât avea liderul de piaţă Elvila (21,1%). În aceeași perioadă, cota de piaţă a grupului Mobexpert era de 18,7%. Restul era împărțit între alți mari producători care dezvoltau și rețele proprii, dar și jucători mici, fără un nume cunoscut în piață.

De atunci, lucrurile s-au mai schimbat. În 2012, piaţa locală de mobilier a înregistrat o uşoară creştere; după doi ani mai dificili, s-a apropiat de 750 milioane de euro. Anul acesta, odată cu dezvoltarea unor producători, care au investit și în propriile magazine, piața a depășit 800 mil. euro. Ilinca Pop, capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie