Cum s-ar putea relansa turismul romanesc?

 

Despre România se vorbește, de peste 20 de ani, că ar avea un uriaș potențial turistic uriaş, care ne-ar putea plasa în elita europeană, ne-ar putea aduce venituri considerabile la buget şi ar crește economia în ansamblu. Ce lipseşte pentru a trece de la vorbe la rezultate?

romania-turismDacă am face o analiză SWOT cu privire la potențialul turistic al României, am constata că avem, practic, toate formele de relief care ne permit să schiem la munte, iarna şi să facem baie în mare, vara. Avem orașe cu arhitectură medievală, castele, muzee, sate ardelenești de munte, cu stil de viață agăţat în istorie. Problema este că multe din țările vecine au şi ele aceste lucruri, chiar mai bine valorificate, cu clientela şi reputaţia consacrate. Sunt şanse mici să le putem concura imediat, de la egal la egal. Noi ar trebui să ne găsim propriul nostru avantaj comparativ. Nu are sens să investim masiv în staţiunile de ski, deoarece, aproape de noi, Bulgaria, Austria sau Elveția sunt deja foarte avansate. În plus, există riscul ca peste 15-20 ani, pe fondul încălzirii globale, perioada de schii să se reducă considerabil, la fel si domeniul schiabil. De asemenea, avem şi acces la litoral, însă perioada estivală este relativ scurtă comparativ cu cea de care dispun vecinii bulgari, greci sau turci. Aceştia sunt mult mai avansați şi în privinţa investițiilor și au o calitate a serviciilor net superioară, încasând anual venituri considerabile de la milioane de vizitatori.

Ce avantaje avem?

România are o resursă unică şi exploatată insuficient – apele termale. Se presupune că noi deţinem peste o treime din apele termale şi minerale de pe continent. Stațiunile balneare au intrat, însă, în paragină, pe fondul lipsei de interes din partea statului şi al indiferenţei cu care şi noi am asistat la vandalizări.

Citeste mai departe pe capital.ro

Cuvinte cheie:

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie