Cum pot primi justitiabili hotararile judecatoresti din procesele civile pe e-mail?

 

Partile implicate in procesele civile pot primi pe e-mail incheierile de sedinta si hotararile judecatoresti incepand din luna ianuarie 2015.

mailIntr-un comunicat al Ministerului Justitiei din luna ianuarie se arata: ”Ministerul Justitiei informeaza opinia publica despre posibilitatea de a solicita instantei de judecata, in toate cauzele civile (aproximativ 90% din totalul cauzelor aflate pe rolul instantelor), ca incheierea de sedinta sau hotararea judecatoreasca sa le fie transmisa in format electronic. Astfel, in urma unui demers al Ministerului Justitiei, sustinut si de Consiliul Superior al Magistraturii, programul informatic al instantelor a fost modificat astfel incat sa permita transmiterea prin e-mail catre partile dintr-un proces, dar si catre reprezentantii legali ai acestora, a incheierilor de sedinta sau a hotararii judecatoresti imediat ce acestea sunt incarcate in sistem”.

La solicitarea avocatnet.ro privind formalitatile care trebuie indeplinite pentru a primi documentele in format electronic, reprezentatii ministerului au spus ca singura formalitate este depunerea unei cereri la instanta care instrumenteaza dosarul.

Lucian Grosu, una din persoanele responsabile cu informatiile de interes public din cadrul Ministerului Justitiei a declarat: ”Directia Tehnologia Informatiei din cadrul institutiei noastre a implementat din punct de vedere tehnic posibilitatea transmiterii prin e-mail a incheierilor de sedinta si a hotararilor judecatoresti in materie civila si a pus la dispozitia instantelor judecatoresti acest instrument. Astfel, partile din procesele civile se pot adresa instantei care instrumenteaza dosarul cu o cerere prin care solicita transmiterea acestor documente in format electronic pe o adresa de e-mail”.

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie