Guvernul a aprobat organizarea, functionarea si atributiile Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic

 

Guvernul a aprobat miercuri, 9 decembrie 2015 o hotarare privind organizarea, functionarea si atributiile Ministerului pentru Consultare Publica si Dialog Civic, a carui infiintare a fost decisa prin OUG 55/2015 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative.

guvernul romaniei, foto gov.roConform Hotararii aprobate de Guvern, conducerea ministerului se exercita de catre ministrul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, ajutat in activitatea sa de doi secretari de stat numiti prin decizie a Primului-Ministru.

Numarul maxim de posturi aprobat de Guvern pentru Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic este de 35, exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului, iar salarizarea personalului din cadrul ministerului se stabileste la nivelul de salarizare aferent functiilor echivalente din cadrul Secretariatului General al Guvernului.

Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic a fost infiintat in scopul constituirii si promovarii unui cadru riguros si organizat de consultari publice cu societatea civila. Pentru aceasta, ministerul elaboreaza si urmareste punerea in aplicare a politicilor nationale in domeniul dialogului civic, consultarii publice, transparentei si guvernarii deschise. De asemenea, ministerul asigura institutionalizarea unor mecanisme eficiente pentru garantarea unei guvernari deschise, participative, responsabile si eficiente prin promovarea transparentei si a dialogului constant cu societatea civila organizata, cu cetatenii si cu toti actorii publici interesati.

Principiile dupa care se ghideaza activitatea ministerului sunt urmatoarele:

  • Stabilitatea si predictibilitatea in domeniul consultarii publice si al dialogului civic;
  • Folosirea eficienta a fondurilor publice
  • Transparenta activitatii in toate domeniile sale de activitate
  • Colaborarea cu societatea civila si cetatenii.

Tot in sedinta de astazi, Guvernul a aprobat cadrul legislativ necesar infiintarii, organizarii si functionarii Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri, precum si cel necesar organizarii si functionarii Ministerului Energiei.

Astfel, Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri – infiintat conform OUG nr. 55/2015, prin reorganizarea si preluarea activitatilor Ministerului Economiei, Comertului si Turismului, si prin preluarea activitatii si a structurilor in domeniul intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri de la Ministerul Energiei, intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri – exercita atributii in domeniile economiei, politicii industriale, competitivitatii si industriei de aparare. Ministerul este condus de catre viceprim-ministru, ministrul economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, ajutat in activitatea sa de 6 secretari de stat numiti prin decizie a Primului-Ministru.

Atributiile aferente domeniului intreprinderilor mici si mijlocii si mediului de afaceri sunt exercitate de catre doua structuri organizatorice, si anume: Directia Politici Antreprenoriale si Implementari Programe pentru IMM si Directia Mediul de Afaceri. Structura organizatorica a Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri este constituita prin preluarea structurii organizatorice a fostului minister al Economiei, Comertului si Turismului, respectiv 369 de posturi, la care se adauga 52 de posturi de la Ministerul Energiei.

Sursa: gov.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie