Luminita Balasz, presedinta Asociatiei UNMR-filiala Mures: Medierea este cea mai benefica metoda de solutionare a conflictelor in mediul de afaceri

 

Nimic nu poate fi mai daunator pentru o afacere, ca un conflict nerezolvat. In cazul in care aceste conflicte nu sunt abordate intr-un mod adecvat, exista riscul ca insasi supravietuirea companiei sa fie amenintata. Status quo-ul este adesea caracterizat printr-o lipsa de comunicare eficienta, lipsa de incredere si respect reciproc. In mediere fiecare caz este unic si procesul de gestionare a conflictului trebuie sa fie adaptat la specificul cazului. Mediatorul impreuna cu partile analizeaza elementele conflictului si indruma partile spre o abordare bazata pe cooperare.

Luminita Estera Balasz, presedintele UNMR- filiala Mures

Luminita Estera Balasz, presedintele UNMR- filiala Mures

Utilizarea si punerea in aplicare a medierii in relatiile comerciale si de afaceri a aparut inca din anii saptezeci, cand companiile  americane au inceput sa foloseasca tehnici pentru a rezolva problemele lor de afaceri, in afara instantei. “Alternative Dispute Resolution “ sau ADR devine termenul folosit de catre directori de companii si consilierii acestora pentru a descrie orice tip de solutionare alternativa a litigiilor. Un numar considerabil de antreprenori, nu numai in America, dar si in Europa, au inceput sa recunoasca faptul ca, in multe cazuri alternativele de solutionare a litigiilor produc rezultate cu costuri reduse.

In viata de zi cu zi, in mediul de afaceri, disputele sunt de cele mai multe ori inevitabile. Partile pot ajunge sa nu mai fie de acord cu privire la anumite aspecte contractuale chiar daca acel contract a fost scris cu maxima atentie. Acest lucru poate duce la livrari intarziate, plangeri cu privire la calitatea marfurilor, cu privire la modul de functionare a acestora. Solutionarea acestor neintelegeri nu trebuie sa fie costisitoare, iar, prin mediere pot economisi timp, bani, pastrand relatiile de afaceri avute anterior declansarii conflictului. Un alt aspect foarte important pentru companii este confidentialitatea informatiilor cu privire la conflict.
Un conflict,de orice fel, aparut este potrivit pentru mediere atunci cand partile, insele, doresc sa ajunga la un rezultat negociat. Medierea este o procedura mai putin formala, accesibila, flexibila, nu este un sistem de reguli, ci un mijloc de comunicare.

Luminita Estera Balazs,mediator

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie