Oficialii Dacia, nemultumiti de decizia Guvernului in legatura cu amanarea constructiei autostrazii Pitesti-Sibiu

 

Guvernul anunta ca amâna cu aproape 10 ani constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructura pentru industria si exporturile locale, si alege constructia unei autostrazi „de weekend“.

autostrada-brasov-comarnicSurse oficiale din cadrul celui mai mare exportator român afirma ca decizia de a demara pro­iec­tul autostrazii Co­mar­nic-Brasov si de a amâna cu aproa­pe zece ani constructia celei dintre Pitesti si Sibiu afecteaza competiti­vi­tatea eco­no­mica a României si trans­mite un semnal ne­gativ investitorilor.

„Este o nebunie sa iei în discutie competitia dintre cele doua artere. Guvernul ignora faptul ca pe Brasov nu este un traseu validat de UE si ignora faptul ca traseul Pitesti-Sibiu face parte dintr-un coridor international. Pro­misiu­nea facuta astazi (ieri – n. red.) în Parlament cu privire la autostrada Pi­testi-Râmnicu Vâlcea si Vâlcea-Sibiu pâna în 2022 a fost facuta sa ne astupe gura“, au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrazi pe Valea Oltului între Pitesti si Sibiu costa uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, în conditiile în care costul pe fiecare masina transportata la export creste cu 60 de euro pe unitate.

Viteza medie comerciala pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar daca ar fi autostrada, indiferent de traseu, cami­oanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât si de bani.

„Când vorbim de Sibiu-Pitesti discutam de un masterplan validat de UE. Discutam de o solutie cu finantare 85%. Sunt studii facute de fluxul de trafic pe cele doua trasee. Sunt zilnic 50.000 de vehicule care tranziteaza Va­lea Oltului si 22.000 de vehicule pe Va­lea Prahovei. Se pot compara cele doua valori? În plus, pe Valea Oltului sunt transporturile care sustin economia si exporturile Româ­niei, în timp ce pe partea cealalta sunt autoturisme care merg în vacanta“, au spus sursele citate.

Dupa ce în ultimele luni o serie de politicieni, printre care ministrul marilor proiecte de infrastructura Dan Sova, dar si ministrul dezvoltarii regionale Liviu Dragnea au spus ca prefera constructia autostrazii Sibiu-Brasov-Ploiesti în detrimentul Sibiu-Pitesti, ieri guvernul a transmis, în mod oficial, ca autostrada peste munti Sibiu-Pitesti este un proiect pe care îl vede construit pâna în 2022. În schimb, guvernul si-a planificat sa finalizeze pâna în 2018 o autostrada pe ruta Sibiu-Brasov-Ploiesti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul ca în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire. Mai mult, guvernul vorbeste acum despre o autostrada Pitesti-Râmnicu Vâlcea, ce ar urma sa fie gata pâna în 2018, fiind finantata din fonduri de coeziune si din instrumentul Con­necting Europe Facility, puse la dispozitie de Uniunea Europeana.

Portiunea Sibiu-Râmnicu Vâlcea este pusa de guvern la capitolul „prioritati pâna în 2022“, ceea ce înseamna ca autostrada peste munti care ar trebui sa ofere o alternativa pentru Valea Oltu­lui, considerata una dintre cele mai aglomerate si periculoase din tara, va fi gata peste aproape un deceniu. Bogdan Alecu , Andreea Neferu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie