Conferinta “Malpraxisul medical- aspecte medicale si juridice.Rolul medierii ca soluţie alternativă de rezolvare a acuzaţiilor de malpraxis”- editia a III-a

 

Cea de a III-a Conferinţă “Malpraxisul medical” aspecte medicale şi juridice. Rolul medierii ca soluţie alternativă de rezolvare a acuzaţiilor de malpraxis, s-a desfăşurat în perioada 21-22 noiembrie 2014 la Bucureşti, cu scopul de a aduce în prim plan modalităţi de soluţionare a disputelor dintre medic şi pacient în cadrul actului medical, precum şi necesitatea asigurărilor de malpraxis obligatorii şi facultative în acest domeniu.

CMMedicalÎn cadrul Conferinţei s-au ţinut prelegeri şi dezbateri pe tema medierii în malpraxis, în sensul în care părţile implicate în acest proces trebuie să ţină seama de un cumul de factori care fac ca medierea să fie deosebit de complexă. Aceşti factori despre care vorbesc sunt medicii, pacienţii şi asigurătorii prin firmele de asigurare unde medicii sunt asiguraţi pentru malpraxis.

Mă voi opri asupra discursului medicului Cora Pop medic primar şi şefa secţiei de gastroenterologie de la Spitalul Universitar Bucureşti, care a vorbit foarte frumos despre “Riscul apariţiei cazurilor de eroare medicală în spitale”. Doamna doctor a început prin a defini malpraxisul şi forma sub care este întâlnit în spitale unde avem de-a face cu malpraxisul de acte, malpraxisul de diagnostic, malpraxisul de ambient care ţine de mediul spitalicesc unde infecţiile intraspitaliceşti (aici discutăm de culturi de germeni rezistenţi la orice tip de antibiotic cunoscut până în prezent) contribuie la ineficacitatea actului medical şi pune în pericol probitatea profesională a medicilor din spitale.

Discursul doamnei a fost captivant şi extrem de folositor mai ales mediatorilor care au asemenea cazuri cât şi celor ce s-ar putea confrunta pe viitor cu astfel de speţe, subliniid în acest fel modul în care trebuie soluţionate astfel de cazuri cu impact emoţional puternic, atât pentru medic cât şi pentru pacient. De asemenea, a fost salutară propunerea doamnei doctor Pop, ca pe viitor să se găsească o formulă prin care să existe în fiecare spital câte un birou de mediere permanent, dând posibilitatea medierii imediate a conflictelor care apar zilnic intr-un spital între medic şi pacient, între asistentă şi pacient, între familia pacientului şi cadrele medicale ş.a.m.d.

Necesitatea utilizării procedurii de mediere în malpraxis este evidentă şi de un real folos principalilor actori implicaţi în acest proces, şi anume medic şi pacient, care folosind această metodă alternativă de soluţionare a disputelor, vor realiza o mai bună gestionare a emoţiilor şi a acţiunilor lor în ceea ce priveşte relaţia medic-pacient.
În încheiere aş dori să precizez că toate intervenţiile pe tema  malpraxisului, au avut importanţa lor binevenită şi menţionez aici discursul Adrianei Mihai referitor la asigurarea de malpraxis atât de utilă medicilor, discursul lui Ion Dedu referitor la legea care guvernează malpraxisul şi modul greoi de punere în aplicare a legii sub aspectul medierii, iar nu în ultimul rând exemplele de mediere în malpraxis, sub rezerva confidenţialităţii, date de Zeno Şuştac, de altfel extrem de interesante şi la obiect. Toate acestea  au făcut subiectul primei zile a conferinţei moderată de Tudor Maftei, preşedintele comitetului de organizare.

Mihaela Docan, mediator

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie