Motive pentru care asiguratorii nu vor sa micsoreze polita RCA pentru tineri

 

Cu puţin timp înaintea momentului în care Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF) va anunţa noua modalitate de calcul a poliţei de asigurare auto obligatorie (RCA) în scopul eliminării diferenţelor excesive aplicate tinerilor (preconizată a fi făcută publică la sfârşitul acestei luni), asigurătorii sugerează că nivelul RCA pentru tineri nu poate fi diminuat fără a avea implicaţii negative asupra pieţei şi fără a discrimina celelalte categorii de asiguraţi, care vor fi nevoiţi să plătească mai mult în condiţiile în care peste o treime dintre accidentele grave, pentru care daunele sunt uriaşe, sunt comise de tineri de până în 30 de ani.

Asigurare RCAO analiză a asigurătorilor privind ”Impactul vârstei asupra daunalităţii în domeniul asigurărilor auto ” arată că dintre şoferii vinovaţi de accidente grave în 2013, în România, peste 37% au avut vârsta de până în 30 de ani, daunalitatea ridicată în rândul şoferilor fără experienţă reflectându-se printr-un nivel mai ridicat al primelor de asigurare pentru această categorie de conducători auto în marea majoritate a ţărilor europene.

Printre concluziile analizei efectuate de Uniunea Națională a Societăților de Asigurări și Reasigurări din România (UNSAR) se numără astfel faptul că vârsta asiguraţilor este un element extrem de important folosit în calculul actuarial al primelor de asigurare, în special pentru poliţele auto, neluarea în seamă a acestui factor având efecte negative atât asupra eficienţei economice a asigurătorilor, cât şi asupra primelor plătite de şoferii încadraţi în segmente cu daunalitate scăzută.

„În general, şoferii tineri (cu vârsta sub 30 de ani) au o probabilitate mai mare de a provoca accidente, deci şi de a produce daune, realitate demonstrată atât de studii europene în domeniu, cât şi de statistica rutieră din România. În România, cele mai recente statistici oficiale ale Poliţiei Rutiere arată faptul că 37,4% dintre şoferii vinovaţi de producerea accidentelor rutiere grave în anul 2013 sunt încadraţi în categoria de vârstă de până în 30 de ani. Aceleaşi statistici arată că tinerii deţin o pondere de mai puţin de un sfert în totalul posesorilor de permise de conducere, respectiv de 23,9%”, a informat astăzi Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi reasigurare din România (UNSAR), subliniind că acest raport demonstrează gradul de implicare crescută a tinerilor conducători de autovehicule în producerea de accidente rutiere grave, în comparaţie cu alte categorii de vârstă.

Citeste articolul integral pe curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie